Wdrożenie systemu RailSoft Business Solutions u przewoźnika pasażerskiego

Wdrożenie systemu RailSoft Business Solutions, optymalizującego kluczowe procesy biznesowe, realizowane przez największego przewoźnika pasażerskiego w Polsce.

Wdrożenie umożliwiło klientowi stworzenie centralnego systemu do zarządzania :

  • Pojazdami trakcyjnymi,
  • Procesem utrzymania pojazdów trakcyjnych – Maintenance Management System,
  • Obiegowanie pociągów,
  • Planowanie drużyn konduktorskich, maszynistów i innych grup pracowniczych, w oparciu o nowoczesne rozwiązania informatyczne systemu.

System RailSoft Business Solutions został wdrożony w 15 zakładach przewozowych oraz jest używany przez ponad 5000 osób. System dostępny jest dla pracowników biurowych jak pracujących w terenie, którzy używają aplikacji mobilnej.

Nasz klient – lider polskiego rynku przewozów pasażerskich, obsługujący codziennie 2000 pociągów, wybrał nasze rozwiązanie do zarządzania biznesem kolejowym. Dzięki wdrożeniu RailSoft, Spółka zoptymalizowała kluczowe procesy biznesowe, realizowanych przez Spółkę, poprzez wdrożenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych, w obszarach j.n.:

Pojazdy

Zarządzanie pojazdami (rozkładu jazdy i planu obiegów taboru) oraz optymalizację obiegów pociągów, w tym m.in.:

  1. import rozkładu jazdy z systemu UDRJ/SKRJ,
  2. korekta (optymalizacja) rozkładu jazdy w kontekście zapotrzebowania taborowego,
  3. tworzenie i optymalizacja obiegów taboru. Moduł obiegowania w RailSoft pozwala na optymalizację wykorzystania dostępnych pojazdów trakcyjnych. Dzięki niemu można tworzyć jedno- lub wielodniowe obiegi pociągów, co umożliwia efektywne zarządzanie taborem w stosunku do zaplanowanych rozkładów jazdy. Narzędzie to pozwala na dokładne planowanie, kiedy dany pojazd będzie obsługiwał poszczególne kursy, a także na optymalizację zarządzania zmianami drużyn trakcyjnych. Funkcjonalność pozwala na poprawę stopnia wykorzystania zasobów operacyjnych, co przekłada się na lepszą jakość usług oraz efektywność gospodarczą.
  4. wizualizacja obiegów taboru w postaci wykresów liniowych,
  5. bieżące zarządzanie pojazdami wraz z przypisaniem do poszczególnych obiegów,
  6. bieżąca informacja o sytuacji taborowej,
  7. stan pojazdów sprawnych w perspektywie do 1 miesiąca z uwzględnieniem napraw i przeglądów,
  8. rejestr pracy pojazdów i pociągów.
  9. statystyka dyspozytorska pociągów odwołanych, opóźnionych, itp.;

Zarządzanie

Zarządzanie drużynami pociągowymi oraz innymi grupami pracowniczymi (maszyniści, kierownicy pociągu, dyspozytorzy, pracownicy zaplecza technicznego tj. ustawiacze manewrowi oraz inni), w tym m.in.:

  1. tworzenie i optymalizacja zamian roboczych na podstawie obiegów taboru,
  2. wizualizacja zmian roboczych w postaci wykresów liniowych
  3. zarządzania bieżącego obsadą zmian roboczych, rotacją pracowników,
  4. planowanie harmonogramów pracy maszynistów, konduktorów i zespołów technicznych – automatyczne i ręczne tworzenie harmonogramów. System pozwala na planowanie pracy maszynistów, konduktorów, pracowników zaplecza technicznego, kasjerów czy konserwatorów. Harmonogramy można tworzyć automatycznie (oparte na schematach z poprzednich okresów pracy) lub ręcznie, co daje pełną elastyczność w dostosowaniu do bieżących potrzeb operacyjnych. Kluczową funkcjonalnością jest możliwość porównania zaplanowanych zadań ze stanem ich realizacji w czasie rzeczywistym, co pozwala na bieżące monitorowanie postępów prac.
  5. zarządzanie służbami – System umożliwia przypisywanie zadań pracownikom w sposób cykliczny lub manualny, z uwzględnieniem wszystkich ewentualnych absencji. Dzięki temu system pozwala precyzyjnie zarządzać czasem pracy i nieobecnościami pracowników, co w bezpośredni sposób przekłada się na lepsze planowanie zasobów ludzkich i zapobieganie ewentualnym zakłóceniom operacyjnym.
  6. zarządzanie zadaniami i absencjami pracowników z pełną kontrolą nad realizacją przypisanych obowiązków,
  7. rejestracji czasu pracy,
  8. generowanie danych służących do naliczania wynagrodzeń, (eksport danych do systemu kadrowo płacowego)
  9. statystyki obszaru drużyn pociągowych,
  10. ewidencjonowanie danych o pracy eksploatacyjnej pojazdów do celów rozliczeniowych głównych umów

Mobile

Zarządzanie procesami poprzez Aplikację mobilną, w tym m.in.:

  1. prezentacja Opisu Trasy (wymóg TSI Ruch kolejowy),
  2. prowadzenie kart czasu pracy w formie elektronicznej (generowana/wysłana automatycznie),
  3. otrzymywanie miesięcznych harmonogramów pracy,
  4. kontakt z dyspozytorem (brak telefonu komórkowego na wyposażeniu maszynisty),
  5. kontrolka znajomości Szlaku,
  6. kontrolka znajomości Taboru,
  7. dynamiczny wewnętrzny rozkład jazdy (WRJ) oraz Dynamiczny Dodatek nr 2 do rozkładu jazdy Wykaz ostrzeżeń stałych (WOS) – ze śledzeniem rozkładu jazdy w odniesieniu do pozycji GPS, wyświetlane naprzemiennie lub poprzez podział ekranu, aby maszynista prowadzący pociąg mógł z nich korzystać offline,
  8. ankiety/testy dla drużyn pociągowych,
  9. Przesyłanie dokumentów,
  10. Dostęp do dokumentacji niezbędnej do wykonywania pracy z możliwością potwierdzania odbioru oraz przeczytania (regulaminy, instrukcje, wytyczne itp.)

 

Jesteśmy dumni z faktu, że mogliśmy uczestniczyć w kolejnej fazie doskonalenia, optymalizacji, oraz efektywności procesów biznesowych, realizowanych przez naszego Klienta i czekamy na kolejne projekty, również u innych krajowych i europejskich przewoźników.