Wdrożenie Systemu RailSoft w Captrain Polska Sp. z o.o.
Spółka Captrain Polska
Captrain Polska Sp. z o.o. – aktywnie rozwijający się przewoźnik towarowy na rynku polskim i międzynarodowym, klient Petrosoft.pl Technologie Informatyczne Sp. z o.o. od 2018 roku.
Sytuacja przed wdrożeniem
Wraz z zakończeniem wdrożenia systemu RAILSoft oraz aktywnym użytkowaniem zostały zidentyfikowane obszary biznesowe jakie można by było usprawnić za pomocą tegoż systemu. Dostrzeżono zużycie znacznej ilości czasu pracowników na informowanie klientów Captrain Polska Sp. z o.o. o postępie i statusie realizacji zleceń przewozowych. Znaczący upływ czasu w uzyskaniu spójnych danych u źródła powstawania w procesie przewozowym (z gruntu). Braki w spójności lub niedokładności danych terminów, nazewnictwa itp.
Wdrożone rozwiązanie
W celu usprawnienia powiadamiania klientów Captrain Polska Sp. z o.o. o statusie i postępie realizacji zleceń przewozowych dokonano automatyzacji kanałów informacyjnych. Aktywny kanał Web Service CRM – gdzie zalogowany klient może podejrzeć swoje zlecenia w zakresie statusu oraz geolokalizacji pociągu na mapie. Pasywny kanał mailingu – gdzie zdefiniowani użytkownicy otrzymują powiadomienia e-mailem co najmniej o statusie, planowanym terminie przybycia do stacji docelowej. Wykorzystanie aplikacji mobilnej mRails do zbierania, przetwarzania, generowania i przesyłania danych online z systemem RAILSoft. Dokonano osłownikowania i walidacji w celu pogłębienia integracji i spójności danych.
Efekty wdrożenia
Poprzez automatyzację przepływu informacji o realizacji zleceń do klientów Captrain Polska Sp. z o.o. zaoszczędzono czas jaki pracownicy mogą poświęcić na generowanie wartości dodanej przedsiębiorstwa. Przyśpieszenie procesów decyzyjnych poprzez pełniejsze wykorzystanie aplikacji mobilnej mRails. Ograniczenie generowania błędów obsługi procesów biznesowych za pomocą rozszerzenia walidacji i słownikowania generowania danych.